MESLEKLER İSTASYONU
Özel gereksinimli öğrencilerin eğitimindeki temel amaç, yaşamlarını bağımsız bir şekilde sürdürmeleri ve toplumla bütünleşmeleridir. Özel gereksinimli öğrencilerin eğitiminde akademik becerilerin kazandırılmasının yanı sıra iş ve mesleklerle ilgili bilgi ve becerilerle donatılmaları gelecekte bağımsız bir yaşama sahip olabilmeleri açısından kritik önemdedir. Bu öğrencilere iş ve meslek becerilerinin kazandırılması özgüvenlerinin artmasına, sosyalleşmelerine, işbirliği içinde çalışmalarına ve gelecekte istihdam olasılıklarını arttırmaya yaramaktadır. Projemiz uzun vadeli bu hedeflerin ilk basamağı olan meslekleri tanıma ve mesleklere ilişkin kavramları bilme kazanımlarını içermektedir.
HEDEFLER
Projemiz özel gereksinimli öğrencilerin ;
- Kendi ilgi ve yeteneklerini keşfetme
- Meslekleri ve mesleklere ilişkin kavramları bilme
- Özgüvenlerini geliştirme
- İletişim ve sosyal becerilerini arttırma
- İşbirliği içinde çalışma becerisi kazanma
-Topluma entegrasyonunu sağlama
ÇALIŞMA SÜRECİ
Proje süresince projeye dahil olan öğretmenlerimiz her ay belirlenen etkinlik ve çalışmalara tüm öğrencileri ile zamanında katılım gösterip, kendi poster ve logolarını tasarlayacak; etkinlik medyaları ve dosyalarını twinspace de kendi klasörlerine yükleyecek; proje padleti, blog, facebook sayfalarını düzenleyecek ve EBA'ya haber içeriği oluşturacaklar. Kişisel verilerin korunması kapsamında velilerden muvaffakatname alınacak, video ve görsellerde öğrencilerin yüzlerini gizleme özen gesterilecektir.
ŞUBAT AYI ÇALIŞMALARI:
- Proje planı hazırlama
- Öğretmen tanıtımı
- Proje Logo Poster hazırlama
- İlk webinar görüşmesi
- Proje haritası kurmak
- Proje bloğu ve facebook sayfası grubu kurmak .
MART AYI ÇALIŞMALARI:
- "Meslekleri Tanıyorum etkinliği
- Mesleğimi keşfediyorum drama etkinliği
- "İşi Ustasına Sorduk!": Sınıfa davet edilen bir meslek erbabı ile etkinlik tasarlama
NİSAN AYI ÇALIŞMALARI:
- "Mesleğimi Seçiyorum" etkinliği
- "İşe gidiyorum": Bir işyeri(kafe, restoran, bilet gişesi vb.) tasarlayıp öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine uygun rollerin verildiği drama etkinliği.
- "İşi Ustasına Sorduk!": Sınıfa davet edilen bir meslek erbabı ile etkinlik tasarlama
MAYIS AYI ÇALIŞMALARI:
- "İşe gidiyorum": Bir işyeri(kafe, restoran, bilet gişesi vb.) tasarlayıp öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine uygun rollerin verildiği drama etkinliği.
- Meslekler Şarkısı
- Hikayemi okuyorum etkinliği
- Meslekler sergisi
BEKLENEN SONUÇLAR
Katılımcı öğrencilerde beklenen sonuçlar:
- Mesleklere ve mesleklerle ilgili kavramları dair bilgilerin artması
- Kendi ilgi ve yetenekleri ile meslekler arasında ilişki kurma becerisi kazanma
- Mesleklere olumlu tutum değişikliği
- Özgüvenlerinin artması
- İşbirliği içinde çalışma
- Sosyal ilişki ve iletişim becerilerinin artması
Katılımcı öğretmenlerde beklenen sonuçlar:
- Öğrencilerini daha yakından tanıma
- Öğrencilerinin ilgi ve yeteneklerini keşfetme
- Engelliliğe dayalı ayrımcılık ve hak temelli yaklaşım farkındalığı geliştirme
- Meslektaşlarıyla işbirlikçi çalışma ve deneyim paylaşımı yoluyla eğitsel becerilerin artması
- Dijital ortam ve Web 2.0 araçlarını kullanma becerisini geliştirme
- Disiplinlerarası eğitim becerilerini geliştirme
Projeden beklenen sonuçlar:
- Herkese açık özel gereksinimli öğrenciler için mesleki rehberlik çalışmaları içeren bir TwinSpace sayfası oluşturma
- Meslekler Sergisi